Nu är det väl klart, eller...?

Jag har ju tidigare skrivit att Premier Laegue-racet varit avgjort, men eftersom Chelsea alltjämt kan nå ikapp Manchester United så antar jag att osvuret är, om inte bäst, så i alla fall att rekommendera...

Jag lyfte för ett par veckor sedan fram en av Uniteds nycklar till framgång denna säsong, nämligen Javier Hernandez, och det är väl ingen överdrift att säga att den unge mexen även idag på ett påtagligt sätt bidrog till att Chelsea kunde besegras. Idag vill jag dock lyfta fram en annan Unitedkugge som ofta hamnar lite i bakvattnet och det är den energiske sydkoreanen Park Ji-Sung. Det känns brutalt slitet att kalla honom för en duracellkanin, men det är faktiskt nästan så träffande en beskrivning kan bli. Vilken drömspelare att ha i sitt eget lag! Killen vinner massvis med boll (skulle ha många "steals" om NBA-statistikerna fick utrymme även i PL), är nästan alltid spelbar och tar kanske fler osjälviska löpningar än någon annan. Att han dessutom är riktigt bra med bollen vid fötterna gör ju inte saken sämre...!

...och Degerfors har alltså inlett säsongen med tre raka bortavinster. Kan det ha inträffat förut?

Toppmötet i Frankrike mellan Lyon och Marseille står förresten 3-2 till hemmalaget med ca fem minuter kvar efter en galet svängig andra halvlek. Bli inte förvånade om denna fight berörs i en krönika någon av kommande dagar av Sportbladets superfrankofil Simon Bank...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0