A rivederci...

Vid Gullmarsplan hade Tre Kronor 1-1 i VM-finalen mot Finland. Sedan försvann radiotäckningen i luren och när den återkom vid Slussen så hade Finland vips ryckt åt sig en 3-1-ledning. Jag kom hem lagom till att få se finländarna panga in tre mål till på ett håglöst svenskt lag. Trist förstås...

Trist är det också att vara Sampdoriasupporter en sådan här kväll eftersom Genualaget idag fick sista spiken i Serie A-kistan, då Palermo vann på Luigi Ferraris med 2-1. Har länge känt en viss vurm för Samp (de stilrena tröjorna, fiskargubben på klubbmärket & stadens marina historia är komponenter som tilltalar mig. Sedan har de ju dessutom haft högvis med fina lirare genom åren) så jag tycker att det är lite vemodigt att de åker.  Det verkar som säsongen helt vände efter den insnöade derbymatchen mot Genoa strax före jul. Att de två superanfallarna Antonio Cassano och Giampaolo Pazzini lämnade under sässen gjorde ju självklart oxå sitt till...

Ett annat lag med viss legacy som får lämna högstadivisionen är West Ham (vilket till skillnad från Samp är en klubb jag har ett helt sterilt förhållande till) efter att Wigan idag vunnit do-or-die-matchen mellan de två lagen. Har inte sett speciellt mycket av Hammers den här säsongen, men jag antar att tabellen talar sitt tydliga språk. Endast sju segrar har det blivit och det är ju förstås på tok för lite. I övrigt kommer bottenstriden i sista omgången att bli mustig med fem lag inom en (1) poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0