Vår!

Våren har kommit till stan! Om ni inte tror på väderleksrapporterna så föreslår jag att ni tar er ut på gatan och bevittnar människor i solglajjer, tygskor & tischor. Det är ju ett känt faktum att folk lätt blir övertaggade av den första riktiga vårsolen och visst kan man småle åt detta, men, jag vill, hur klyschigt det än må låta, påstå att man blir några procent mer människa när ljuset bryter igenom...

Bläddrade för en stund sedan i ett spännande historiskt dokument, nämligen Urban Wigerts bok Tipsextra - Den heliga eftermiddagen. Bland annat så är samtliga matcher som visades i det klassiska programmet listade med laguppställningar och matchfakta. Detta föranledde mig snabbt att leta fram den första fotbollsmatchen jag kan minnas att jag såg, det vill säga Everton-Tottenham (1-0) på Goodison den 3 december 1988. Att Tony Cottee gjorde matchens enda mål för Toffees hade jag koll på (även om min konstruerade bild av det har varit att det gjordes på Erik Thorstvedt. I själva verket var det på Bobby Mimms) och att Stuart McCall & Trevor Steven vann mittfältskampen mot Chris Waddle & Paul Gascoigne kan man väl närmast utläsa av resultatet...?

Och vårens ankomst innebär ju också att den allsvenska starten närmar sig med stormsteg. De tre på förhand mest spännande sakerna med Sveriges högstaliga 2011 enligt mig:

1. Halmstad BK. Med spansk touch (undrar om HBK någon gång av någon tidigare har känts som seriens hetaste lag på förhand. Tillåt mig tvivla på detta)!

2. Syrianska FC. På alla sätt färgstark nykomling

3. Simon Thern, Helsingborg. Jonas son för i helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0