Den som väntar på något gott...

Tack vare mål från Pablo Gonzalez och Marco Rigoni så kunde Novara igår 2-0-besegra Padova i den andra playoffmatchen till Serie A. Eftersom den första matchen slutade mållös så innebär detta att Novara för första gången på 55 år (när man åkte ur 1955/56 hade man för övrigt smålänningen Ivar Eidefjäll i laget. Tveklöst ett av de mer anonyma svenska utlandsproffsen) lirar i Serie A till hösten. Till skillnad från promotionkollegorna Atalanta och Siena verkar man också kunna undvika att bli indragna i den senaste matchriggningshärvan. Vill ni förresten ha italienska synonymer på begreppet 'riggad match' så föreslår jag Offsides EM-special från 2004 (nr 4?), där italienska journalister (naturligtvis konspirationsteoretiska till tusen inför och efter Sverige-Danmark) staplar upp mängder av sköna glosor på området...

Såg för en stund sedan en repris av Svt:s morgonprogram och ramlade in i Mats Nyström-intervju med en kvinna som jag tror var generalsekreterare i advokatsamfundet. Temat var den senaste tidens mediadrev mot kungen och intresserade mig egentligen ytterst lite, men jag gillade att se att den ofta ganska mellanmjölkige Nyström visade upp en rapphet och aggressivitet i frågorna som man inte så ofta ser från honom (kanske också för att jag inte följer Gomorron eller vad det heter så slaviskt).

Något som sportredaktionerna uppmärksammat mycket är Carolina Klüfts årsdebut i Hässleholm, men jag måste säga att den tidigare Europa- världs- och olympiska mästarinnan i sjukamp känns superljummen och ointressant för närvarande. Kanske byter jag fot om hon börjar hoppa längder upp mot sju meter...?

Har varit sjuk i helgen, vilket innebär att öldrickning i solen har fått bytas ut mot varmt vatten och honung inne i det fort som är min lägenhet. Mitt sängliggande tillstånd har av förklarliga skäl också lett till att jag konumerat en del TV de gångna dagarna och igår såg jag bland annat dokumentären 'Lennon och New York' på Svt, vilken handlar om John Lennons tid i USA från 1971 fram till hans död 1980. Yoko Ono och Elton John hör till de som berättar minnesbilder från den aktuella tiden (en hel del material med Lennon själv finns också med). Intressant att följa ex-beatlen från hans depraverade leverne i Hollywood till hans tid som hemmapappa (då han bland annat satsade på att bli grym på att baka bröd) med sonen Sean. Rekommenderas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0