Sympathy for the devil...?

Upptäckte i steget att Blackpool ledde 2-0 i paus mot Man United i kvällens hängmatch och bestämde mig för att slinka in på en av mina locals för att bevittna upplösningen. Och jag fick, i samband med Uniteds vändning till slutlig 3-2-seger, ännu en gång bevittna att neutrala betraktare (i det här fallet andra besökare på puben) hellre sympatiserar med den starke än med den svage (jag utgår från att de inte var hardcoresupportrar, då de tycktes omedvetna om matchens existens fram till att jag övertygade barpersonalen att zappa bort handbollseftersnacket). Jag berörde ju ämnet i ett inlägg förra veckan och givetvis kan detta ses som en oroande tendens i samhällsklimatet, men jag tror att förklaringen ligger i det fundamentala mänskliga behovet av kontroll. Alltså: Man vill att världen skall vara förnuftig (och i en förnuftig värld vinner förstås inte lågbudgetgänget Blackpool över kolossen Manchester United...) och därmed möjlig att förstå. Romantiskt? Nej. Rationellt? Ja.

Vad har hänt med Södertälje SK egentligen? Från att ha varit hopplös jumbo för ett par veckor sedan så har laget från kringelstaden rest sig på ett anmärkningsvärt sätt och även om det blev strafftorsk mot Skellefteå ikväll så är inte slutspelsplatsen alltför avlägsen.

Testar förresten på livet som hockeylirare i dagarna i och med att jag för närvarande går omkring med fyra stygn i läppen efter ett mindre ingrepp igår förmiddag...

...och så blev det då klart med David Elms transfer till Elfsborg. Jag undrar, jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0