The game's gone mad

Sista värvardagen igår och den relativa nykterhet som ändå präglat vinterns transfermarknad kastades ut genom fönstret (sic!) då Liverpool först signade Andy Carroll från Newcastle för runt 350 millar och därefter släppte Fernando Torres till Chelsea för ytterligare 150 miljoner. Jag gillar förvisso det jag har sett av Carroll, men, men... Frågan är om han flyttar hem till Steven Gerrard med en gång (Carroll blev ju efter stök på stan dömd att under en tid bo hemma hos Newcastles lagkapten Kevin Nolan)?

Det svenska transferfönstret är som bekant öppet ett tag till och tur är väl det för Degerfors IF eftersom man är i behov av att rekrytera ytterligare en målvakt. 22-årige ålänningen Simon Enqvist provspelar i dagarna och måste, då han nyligen flyttat till Örebro på grund av studier, ses som ett hett spår i nuläget. Enqvist, med förflutet som reservkeeper i IFK Mariehamn, recenserar sig själv på följande sätt i dagens KarlskogaKuriren: 'Jag skulle inte säga att jag är värdelös på någonting'. Lovande eller...?

Erik Hamréns 34-manna-trupp till Cypernlägret ger väl en hint om vilka som är med i snacket inför vårens kvalmatcher. Notabelt att MFF:s Jimmy Durmaz är med, samtidigt som klubbkamraterna Guillermo Molins och Jiloan Hamad får stanna hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0