En lång fredag (!)

Jaha, långfredag och påskledighet it is, men för egen del befinner jag mig i ett tillstånd av studentsk terrorbalans. Fri och ledig på pappret, javisst, men med begränsad tillgång till avstängningsknappen. Ni som själva läser/har läst vet vad det handlar om...

Ett par timmar i eftermiddag skall det nog ändå gå att stänga av eftersom Degerfors då lirar säsongens tredje seriematch och detta i ett klassiskt bruksmöte mot Åtvidaberg. De blåklädda östgötarna har ju inlett säsongen på bästa sätt med sex poäng och 6-0 i mål på två fighter så en besvärlig uppgift väntar DIF på Kopparvallen. Åtvid, vars själ, hjärta och fötter (Hmm, kanske inte plural ändå), alltjämt finns hos den evigt unge Kristian Bergström.

Förra våren satte jag en hundring på Häckens Mathias Ranegie som allsvensk skyttekung, vilket var bortkastade pengar eftersom han inte började göra mål förrän efter halva säsongen. I år har jag inte satt några pengar, vilket innebär att Ranegie förstås levererar från start. Femte målet kom mot Örebro igår kväll...

Veckans diss: Internationella badmintonförbundets nya regler om kjoltvång för kvinnliga spelare för att göra sporten mer attraktiv. Pardon my french, men är inte detta 20-jävla-11...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0