Champions

Det var förstås glädjande att Zlatan Ibrahimovic hittade nätet på sin gamla hemmaarena igår kväll. Inte minst är det ett gott omen eftersom samma arena är skådeplatsen för nästa EM-Kvalmatch den 12 oktober...

Såg nu bara andra halvlek av Ajax-Milan och enligt Viasatgänget så skall den första varit betydligt mer underhållande. Jag beklagar mig dock inte för det jag fick se och gladdes över att få se ett flertal av mina favoriter på planen (Zlatan, Pirlo, Seedorf, Suarez...) samtidigt. Suarez förresten: Finns det någon spelare som är lika skicklig på att använda sin egen kropp för att skaffa sig yta? Killen lirar ju lika mycket med rumpan som med fötterna!

Vet inte om ni har sett det, men Lothar Matthäus har ju utsetts till ny förbundskapten i Bulgarien. Nu är ju förvisso bulgarerna inte ovana vid att ha excentriker vid rodret (en viss Hristo Stoitchkov bossade ju för några år sedan), men oddsen på att det hela slutar i kaos är inte direkt skyhöga. Matthäus tränarkarriär är ju kantad av bråk och skandaler och i hemlandet är den forne världsmästarkaptenen närmast att betrakta som svartlistad. Lothars senaste engagemang inom fotbollen var förresten som expert på Al-Jazeeras VM-sändningar i somras!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0