Tärningen är kastad...

Det påstås att Julius Caesar, i sin till antalet enorma stab, ska ha haft en kille vars enda uppgift var att sitta bakom J.C på triumfvagnen och viska orden -'kom ihåg att du är dödlig' i kejsarens öra. Vet inte om José Mourinho har en sådan person anställd, men en påminnelse om sin egen dödlighet fick han i vilket fall på Camp Nou igår kvall...

Barcelona-Real Madrid är sannolikt världens största klubbmatch och jag förstår på något plan folks stora engagemang i samband med just de här matcherna. Det är ju en avsevärd del av världens bästa spelare som medverkar och det är ju skäl nog för intresset. Det jag dock inte förstår är hur vuxna människor utan någon koppling whatsoever kan uppbåda ett stöd för endera klubben på någon slags mellanstadienivå. Detta färgas förstås av att jag personligen avskyr båda klubbarna, då de representerar något jag djupt föraktar inom den moderna fotbollen, det vill säga den snuskiga kommersialiseringen. Jag tycker att detta engagemang som folk uppvisar på många (egentligen alla) sätt känns förljuget, men det kanske bara är jag som har otillräckligt med känslor???

Inte bara Julius Caesar körde på förkortningen J.C, utan det gör även Degerfors för tillfället provspelande amerikan, J.C Banks. Banks är en offensiv kraft som skall ha stänkt in 25 mål på 37 matcher de två senaste säsongerna för sitt universitetslag. Dessutom har han firat stora framgångar på Youtube. Tydligen har oxå Hammarby (hur har de råd?) och Trelleborg tillgång till internet så konkurrensen om den unge amrisen kan bli tuff...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0