Hots & nots

Inne- och utelistor har väl utan tvekan haft sin heyday (tror att denna inföll någon gång under mitten av nittiotalet i kvällstidningarnas fredagsbilagor), men det synnerligen enkla konceptet är, trots allt, ändå tidlöst på något sätt. Alltså kommer här några av mina hissar och dissar:


Gillar:

-Skellefteåbacken David Rundblad. Stryk för serietvåan i AIK-kampen idag, men snidaren Rundblad var ensam värd entrépengen. Vilken lirare!  

-Att AIK har bordshockeyspel (Stiga, naturally...) utplacerade i Hovets korridorer i samband med match. Inte minst viktigt som kulturgärning, då dagens kids annars kan få för sig att 'hockeyspel' är något som man lirar på Playstation och Xbox...

-Skykommentatorn som sammanfattade Rafael Van der Vaarts insats mot Arsenal på följande sätt: -'He's laid on two goals and scored a penalty, but apart from that he's been completely hopeless'. Ibland är det det lilla... 

-Att inget Premier League-lag efter 14 omgångar har ett poängsnitt över 2.0. Allt blir säkert som vanligt snart igen, men njut så länge av att miljardkompelexet Chelsea åkt på back to back-förluster mot Sunderland och Birmingham...

-Att de svenska skidåkarna på både herr- och damsidan tycks ha fortsatt på den inslagna vägen från fjolårssäsongen. Marcus Hellner fick nu möjlighet att triumfera dubbelt på hemmaplan i Gällivare, men glöm för all del inte att supermannen Petter Northug satt hemma i Norge med lusekoftan på.  



Ogillar:

-Skuldbergen Real Madrid och Barcelonas närmast abnorma överlägsenhet i La Liga. 8-0 för Barca mot Almeria. 5-1 för Real mot Bilbao. Mitt intresse för den spanska ligan mattas faktiskt allt mer. Kan inte ens påstå att jag är särskilt till mig över att de två drabbar samman om en dryg vecka...

-Vuxna människor som saknar all form av common sense och spelkänsla. I gårdagens match i studentserien är jag på väg  och gratta motstånderkeepern till en bra save på mitt frläge, varpå killen slänger upp ett långfinger. Kändes sådär faktiskt...  

-Att fyrans fotbollskanalen (i stort sett) alltid utser ett distansskott till veckans mål i sin söndsagssändning. Jag fortsätter med en dåres envishet att påstå att lirare på alla möjliga nivåer kan göra mål från långt avstånd. Jag imponeras för egen del betydligt mer av aktioner som involverar fler spelare, där synkroniseringen tanke-fötter hamnar i fokus. Men det kanske bara är jag? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0