Fritt fram...

Jag vet inte om det stämmer, men enligt dagens Rapport så har det fria vårdvalet blivit en succé. Det är numer möjligt att göra sitt val av mottagning och läkare även via nätet och det är ju självklart ett plus. Mottagning är ju inte så problematiskt, utan geografisk närhet och kommunikationer stökar ju undan beslutet tämligen enkelt. Svårare blir det dock när man kommer till läkare. Efter en stunds navigerande sitter du plötsligt med en lista på X antal namn och skall utifrån denna göra ditt, helt fria, val. Ska man gå på förtroendeingivande namn eller vad gör man? För egen del skulle jag tycka att det vore nice med en liten faktaruta bredvid varje namn som listar styrkor, svagheter och track record...:-)

Fortsatt snöfall och vill det sig riktigt väl så kan det bli rekordtidig längdpremiär till helgen. Kastar lystna blickar mot mina Fischer kan jag säga...

...och med en mindre än en månad till jul så ger jag er nu tillåtelse att korka upp glöggflaskan (btw: Finns det någon glögg som säljs i flaska med riktig kork? Det skulle vara mäktigt isf...). En del hänvisar till första advent, men vill ni redan nu bekämpa vinterkylan med en mugg Blossa eller Dufvenkrooks så är det helt ok, i alla för mig. 

Kommentarer
Postat av: Mange

Korka upp? Själv så sattes glöggen i en 10-litershink för 2 veckor sedan. Varje inspektör med självaktning gör naturligtvis sin egen glögg. :)



recepttips: http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.220361-dags-for-dunderglogg-



ikväll vallapremiär...

2010-11-29 @ 18:50:01
Postat av: Pivote

Se där! Dags att agera alltså om man skall ha det klart innan jul...



Har dessvärre dragit på mig en elak förkylning så premiären är uppskjuten på obestämd tid. Tar gärna emot spårrapport..:)

2010-11-29 @ 23:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0