En kollektivtrafikants bekännelser

Kvällen har för egen del inneburit en utflykt till Kungens Kurva/Heron City och än en gång får jag konstatera att de affärsplatser som styrs av IKEA helt och hållet är planerade för den bilburne besökaren. Förutom att det är besvärligt att ta sig dit (och därifrån, ej att förglömma...), så är promenad till fots mellan de olika butikskomplexen i stort sett förenat med livsfara. Detta kubikades förstås ytterligare med det väglag som råder för dagen...

All cred till tunnelbaneförare som försöker spica till den tämligen gråa tågfärden med spökröster och andra fyndigheter vid dörrstängning och dylikt. Problemet är bara att tunnelbaneresenärer överlag är en skoningslöst kritisk publik. Inte minst gäller detta i rusningstid. Det blir lite kondomskämt i kardinalkollegiet över det hela, tyvärr...

...och ett säkert tecken på att man håller på att bli gammal fick jag förra veckan när en vithårig tant på tuben frågade mig om JAG ville ha den lediga sittplatsen. Nog för att ens knän och vrister är lite sådär, men någon jävla måtta får det väl ändå vara...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0