Till salu?

Zlatan till salu! Det är budskapet media trumpetar ut idag. Orsaken är förstås svenskens mediokra vårsäsong samt att Barcelona ryktas vara på väg att signa ingen mindre än David Villa. Men stämmer det då? Är han verkligen till salu? Ja, det är klart att han är. Det är ju nämligen så en marknadsekonomi fungerar. Får Barcelona ett tillräckligt bra bud så kommer de förstås att överväga det på samma sätt som jag skulle överväga ett bra bud på någon av mina ägodelar. Om Barcelona vill göra sig av med Zlatan Ibrahimovic, ja, det är förstås en helt annan fråga.

Flera krönikörer har varit inne på det och jag är beredd att instämma. Försommarlandskamperna mot Bosnien och Vitryssland känns inte direkt...stekheta. Positivt dock att Hamrén har plockat med Martin Olsson!

Har funderat ett tag och var precis på väg att leverera mitt tips av världsmästare. Då går Michael Ballack och skadar sig så nu är jag tillbaka på ruta ett igen... (Förresten, någon av läsarna som vet vad det uttrycket kommer ifrån?, pris i potten för rätt svar...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0