Mycket Mikael Martinsson för pengarna...

Jag gillar absolut storyn om att för tillfället passlöse Emil Jönsson trodde att han behövde smugglas in i Schweiz via ett sovutrymme i vallabussen, men blåsningen matchar inte riktigt min favorit i genren. Denna härrör från 1990-talets IFK Göteborg, då Mikael Martinsson med fru skall ha anlitat en då junig Erik Wahlstedt som barnvakt i samband med ett teaterbesök eller liknande. När Martinssons kom hem fram mot småtimmarna meddelades Wahlstedt att ungarna inte alls låg och sov i barnkammaren, utan att de hela tiden befunnit sig hos farmor...

Tror förresten att jag har Martinssons autograf i ett matchprogram från Degerfors-IFK Göteborg sommaren 1994 (om jag nu har kvar programmet vill säga...). Matchen (jag vill minnas att Blåvitt vann med 5-2) spelades ett par veckor efter USA-VM, vilket innebar att Ravelli och de andra bronshjältarna var tämligen påpassade efteråt. Då var det var lugnare runt trotjänaren Martinsson så jag vände mig till honom i stället. Lätt besvikelse då får jag för mig, men med 16 års distans så känner jag ändå att jag gjorde rätt...


Till sist: Två aktuella saker som jag har svårt att förstå:

1. Uppmärksamheten kring gripandet av Wikileaksgrundaren Julian Assange. Visst, han är anklagad för ett allvarligt brott och han är grundare till en organisation som tidvis fått visst mediautrymme, men hand upp ni som hade koll på killen för ett halvår sedan. 

2. Att Septembers version av Petters Mikrofonkåt hyllas i stort sett reservationslöst. Är det bara jag som tycker att den är helt kass...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0