Nästa: Malta

Sverige har just avslutat sin första träning efter rysaren i Budapest. Tre spelare vilade, nämligen Behrang Safari, Mikael Nilsson och Johan Elmander. Samtliga skall dock vara redo för spel på onsdag mot Malta. Hur skall då elvan formeras i denna, på förhand enkla, men ändå enormt viktiga match?
Till att börja med: Olof Mellberg, Anders Svensson och Kim Källström är varningsbelastade och skulle alltså vid ett gult kort mot malteserna missa Danmarksmatchen den 10 oktober. Jag skulle vila Mellberg utan att tveka. Svensson har på senare år haft en del problem med hårt matchande och jag anser att även elfsborgaren bör stå över. Källström tror jag däremot kan behövas för att driva igång det svenska spelet mot det på pappret klart svagare motståndet. 
Sedan är ju också frågan om Zlatan är redo för 90 minuter igen redan på onsdag. Jag tror inte det, men jag skulle ändå satsa på Ibra från start med Marcus Berg redo för tidigt inhopp. Tobias Hysén bör kunna få chansen till vänster i stället för Holmén, då prioriteringarna i första hand bör vara offensiva.
Min startelva ser alltså ut enligt följande:

Isaksson
M.Nilsson-Maestro-Hansson-Safari
S.Larsson-Elm-Källström-Hysén
Ibrahimovic-Elmander




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0