Varför Pivote?

Från Lexikons Spansk-svenska ordlista:

Översättning av pivote

Pixel
Svenskt uppslagsord
tapp [tap:] tappen tappar subst.
utskjutande axel som något vrids omkring

Så här är det alltså: Jag har inte motivation nog för att bli fotbollsjournalist. Däremot har jag motivation för att skriva om fotboll. Om landslaget, om Degerfors, om Premier league, om bra hörnvarianter och om dåliga expertkommentatorer. 
Jag kommer inte att skriva för att jag vill, utan för att jag behöver det. Förutsätter att ni förstår skillnaden. 
Ibland kommer kanske någon rad att handla om något annat än fotboll, som exempelvis.....livet. Det får ni helt enkelt ha överseende med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0