Pazza Inter

Det är inte ofta man ser någon vara så belåten som José Mourinho var på Stamford Bridge igår kväll. Tror att portugisen fick hålla i sig lite när slutsignalen närmade sig, för att inte göra en patenterad 60-metersrusch inför sina forna supportrar. Det känns ändå lite skönt att den engelska dominansen i CL har fått sig en liten törn och att lag från sex olika länder är med till kvartsfinalerna.

Hur kan Jacob Markström få pris som årets rookie i elitserien egentligen? Visst är Brynäsaren redan vid 20 års ålder en fantastiskt bra målvakt, men ordet rookie betyder väl ändå nykomling? Markström gör sin tredje säsong i elitserien...

Missade slottssprinten idag på grund av kvällsföreläsning. Har ändå lyckats plocka upp att Anna Olsson lyckades vinna i sin sista världscupsprint. Rolig och välförtjänt kulmen på en fin skidkarriär!

Tog mig vidare som tvåa från frågesportskvalet på O´Learys igår kväll. Satte 38 av 40 poäng, men missade länken mellan Peter Wibrån, Rade Prica, Marcus Lantz och Magnus Arvidsson (samtliga har ju spelat i Hansa Rostock, vilket jag svarade. Tänker man ett steg till så har ju alla faktiskt också lirat i Helsingborg...). Min andra miss var från vilken stad fartyget Drottning Sophia seglade till Buenos Aires 1907 (den svenskflaggade båten skall ha gett Boca deras blågula färger, då man hade bestämt sig för att anta färgerna från den första båt som ankom hamnen en specifik dag). Köpenhamn var det i vilket fall, så nu behöver varken ni eller jag fundera mer på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0